Saturday, March 28, 2015

PRINCIPAL - Senior School Toronto Campus at Toronto French School, ON

TFS is a bilingual, co-educational, and non-denominational independent school for students from Age 2 to Grade 12 We ensure high educational standards and a Canadian and international perspective Please visit www.tfs.caPRINCIPAL Senior SchoolJOB DESCRIPTION:Reporting to the Head of School, the Principal will play a key role in the academic leadership and administrative management of the School.The Principal's responsibilities will include the following: Respect and promote the unique bilingual culture of Toronto French School and provide the leadership and guidance to ensure that each student reaches their full potential. Promote and maintain a high standard of teaching and learning while ensuring that the requirements and accreditation standards of the various regulatory bodies are being met; Provide leadership and direction to the staff in achieving academic goals and objectives, particularly in the areas of curriculum, student evaluation and student development; Foster, along with the Head and the other Principals, an environment where both students and staff will flourishThe School will be looking for outstanding leadership qualities and a proven track record of administrative achievementIn addition, the successful candidate will, ideally, hold Principal's qualifications and/or have previously held a Vice-Principal or Principal's position The following characteristics will be sought in candidates for this position: An appropriate level of academic qualifications and certification as a teacher and principal; Fluency as well as strong oral and written skills in both English and French; A proven track record of achievement as an educator in a comparably complex environment; A collaborative team player and effective change agent with excellent communications and organizational skills, a high level of energy, and a demonstrated ability to be flexible and innovative; An international perspective, as well as an appreciation for the diversity of the School's students, faculty, and staff; Familiarity with and exposure to the International Baccalaureate program, the French national program and the Ontario curriculum; Commitment to model the behavioural competencies of the IB Learner Profile; Demonstrated commitment to school life;Applications including a cover letter and a résumé should be forwarded directly to Knightsbridge: jpenaligon@amropknightsbridge.comDIRECTEUR - École secondaireDESCRIPTION DU POSTE :Sous la supervision du directeur général, le Directeur jouera un rôle clé dans la direction académique et administrative de l'école.Les responsabilités principales seront de: Respecter et promouvoir la culture bilingue unique de notre école et de fournir le leadership et l'orientation afin de s'assurer que chaque élève atteint leur plein potentiel. Promouvoir et maintenir un haut niveau d'enseignement et d'apprentissage tout en s'assurant que les exigences et les normes d'accréditation des différents organismes de réglementation soient respectées; Faire preuve de leadership dans la réalisation des objectifs académiques, en particulier dans les domaines du curriculum, de l'évaluation et du développement des élèves; Favoriser un environnement où les étudiants et le personnel pourront s'épanouir.Nous recherchons une personne ayant des qualités de leadership exceptionnelles ainsi qu'une expérience marquée de réalisations administrativesEn outre, le candidat retenu devra, idéalement, avoir des qualifications de directeur et/ou aura déjà occupé un poste de directeur adjoint ou de directeur.Les caractéristiques suivantes seront recherchées chez les candidats pour ce poste: Détenir un niveau approprié de qualifications académiques et de certification comme enseignant et directeur; Avoir une parfaite maîtrise orale et écrite en anglais et en français; Avoir une vaste expérience en tant qu'éducateur dans un environnement comparable; Participer et collaborer efficacement avec les collègues en tant qu'agent de changement, détenir un niveau élevé d'énergie et une capacité à démontrer une souplesse et innovation ; Avoir une perspective internationale, ainsi qu'une appréciation de la diversité des élèves de l'école, les professeurs et le personnel; Connaître le programme du baccalauréat international, le programme national français et le curriculum de l'Ontario. Modéliser les compétences du profil de l'apprenant du BI ; Démontrer leur engagement à la vie scolaireVeuillez envoyer une lettre de motivation et un curriculum vitae directement à Knightsbridge : jpenaligon@amropknightsbridge.com



PRINCIPAL - Senior School Toronto Campus at Toronto French School, ON

No comments:

Post a Comment